KURU KAYISI İHRACATI – HİNDİSTAN ARAŞTIRMASI

Sektör Raporları
  • 868 Okunma
  • 27 İndirme

Özet

Gerek Malatya ilinin sosyo-ekonomik gelişimi gerekse ulusal ihracat hedeflerinin yakalanabilmesi bakımından bir ihtiyaç olarak ortaya çıkan alternatif pazar arayışları, bu alanda ticaretimizin kısıtlı olduğu fakat nüfus yoğunluğu ve ekonomik gelişim ivmesi itibariyle cezbedici ülkelerin derinlemesine incelenmesini gerektirmektedir. Bu bağlamda genel bir inceleme yapıldığında, son dönemde Türkiye ile yakın işbirliği içindeki ülkeler arasında bulunan Hindistan, hızla büyüyen ekonomisi ve 1,24 milyarlık nüfusu ile stratejik pazar potansiyeli ile öne çıkmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada kuru kayısı ve kayısı çekirdeği ihracatı bakımından Malatya ilinin durumu ve Hindistan pazarının genel profili ortaya konarak, Hindistan’ın Malatya için alternatif bir ihracat bölgesine dönüştürülme olanakları irdelenmiştir.
  • Hazırlayan / Koordinatör *

    Fırat Kalkınma Ajansı

  • Yayın Yılı

    2013

  • Belge İçeriği
    1.24 MB