MALATYA YAŞ KAYISI DIŞ TİCARET İNCELEMESİ 2018
Sektör Raporları- 983 Okunma
- 32 İndirme
Özet
Dünya’da üretilen kayısının önemli bir bölümü taze olarak tüketilmektedir. Malatya’nın özellikle kuru kayısıdaki üretim ve ihracatı, yaş kayısı pazarında daha az pazar payı almasının sebepleri arasında sayılabilir. Raporda taze kayısı özelinde vurgulanan başlıca sorunlar, bunun dışında yaş kayısıda soğuk zincir kurulmasındaki zorluklar, pazar bağlantılarının yeterince kurulamamış olması, özellikle coğrafi işarete sahip olmanın avantajının kullanılması amacıyla yeterli organizasyonun kurulamamış olması diğer sebepler arasında sayılabilir. İkincil derecede önemli diğer bir sorun ise son yıllarda, gerek yaş kayısı olsun gerek kuru kayısı olsun, kayısı üretiminde önemli artışlar gösteren İspanya, Özbekistan ve Tacikistan’ın önümüzdeki yıllarda pazar paylarındaki değişimin Türkiye’ye olası olumsuz etkileridir. Kayısı ithalatının %67’sini gerçekleştiren Avrupa kıtası ülkelerinde pazar payını koruma stratejileri ile birlikte, zamanla ithalat miktarları artan başta Hindistan olmak üzere Çin, Japonya gibi gelişmiş ve gelişmekte olan Asya ülkelerinde pazar payını artırıcı çalışmalara ihtiyaç olduğunu ortaya koymakta, rapor sonunda önemli rakip ve potansiyel pazarlar hakkında kısaca bilgi verilmektedir.
-
Hazırlayan / Koordinatör *
Fırat Kalkınma Ajansı
-
Yayın Yılı
2018
-
Belge İçeriği
30 Sayfa1.76 MB