TRA1 Düzey 2 Bölgesi Perakende Sektörü ve Esnaf Araştırması

Sektör Raporları
  • 643 Okunma
  • 37 İndirme

Özet

Hızlı Tüketim Malı (HTM) Perakendeciliği gıda, içecek, temizlik ve kişisel bakım ürünlerinin perakende satışının yapıldığı sektördür. Hızlı tüketim malı perakendeciliğinde satış kanalları temelde ikiye ayrılmaktadır. Bunlar geleneksel kanal ve organize kanal olarak adlandırılmaktadır. Geleneksel kanal bakkal, manav ve kasap gibi klasik perakende mekanizmalarını kapsarken organize kanal süpermarket ve hipermarket gibi nispeten yeni sayılabilecek satış modellerini ifade etmektedir. Ülkemizde organize perakende kanalı yakın döneme kadar geleneksel kanalların çok gerisinde kalmıştır. Ancak son yıllarda dünyadaki dönüşüme paralel olarak Türkiye’de de organize perakende sektörü büyüklüğünü artırırken geleneksel kanalın büyüklüğü giderek azalmaktadır. HTM perakendeciliğinde organize kanalın payının artmasında başlıca etken indirim marketlerinin yayılmasıdır. Türkiye’de esnafın yaşadığı sorunlar bölgesel bazda küçük değişiklikler gösterse de temelde ortaktır. Konuyla ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde hem esnaf ve sanatkârların çağın ihtiyaçlarına cevap vermede sıkıntı yaşadıkları hem de esnaf odalarının esnafın gelişimine etkin olarak katkı sağlayamadığı görülmektedir. Ayrıca esnaf, birlikte hareket etme pratiği geliştiremediğinden rekabette gittikçe daha fazla zorlanmaktadır.
  • Hazırlayan / Koordinatör *

    Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı

  • Yayın Yılı

    2018

  • Belge İçeriği
    1.48 MB